Gå ner i vikt med vibrationsplatta

Gå ner i vikt med vibrationsplatta

Är du en av dem som spenderat timmar på Crosstrainers och löpband för att gå ner i vikt? Visste du att det räcker med endast 10-15 minuter vibrationsträning tre gånger i veckan på en vibrationsplatta för att få en ordentlig fettförbränning?

Hur får jag en effektiv viktminskning?

Allt en muskel behöver för att växa eller bli starkare är att utmanas, så enkelt är det faktiskt. Och ju starkare och desto större muskler du har på kroppen desto mer kalorier gör du av med, vilket leder till viktminskning när du har en balanserad kost. Man kan jämföra kroppen med en bilmotor – just större motor, desto mer bensin(kalorier) går det åt vid all typ av arbete. På så sätt kommer du bränna mer fett för samma typ av arbete.

Det är därför du hela tiden bör öka vikterna på dina hantlar eller byta övningar med jämna mellanrum. På så sätt hittar du hela tiden nya sätt som utmanar dina muskler. Du behöver inte vara rädd för att du ska vakna upp och se ut som Hulken dagen efter bara för att du pressar dina muskler i din träning. Att bygga så stora muskler tar lång tid och kräver en väldigt specifik typ av träning.

Varför är vibrationsträning så effektivt vid viktminskning?

I och med att allt du egentligen behöver göra för att sparka ihåg din fettförbränning är att trötta ut dina muskler så är vibrationsträningen helt klart att effektivt sätt att göra det på.

Oavsett om du tränar en benövning eller en ryggövning så kommer du koppla in en massa andra stabiliserande muskler. Dina muskler kommer också att arbeta hårdare igenom hela övningen eftersom de hela tiden måste hjälpa till och hålla balansen. Så i och med att du får fler muskler som arbetar hårt så kommer du trötta ut musklerna snabbare än om du arbetar på ett stabilt underlag. Vilket resulterar i att du gör av med fler kalorier på kortare tid.

Vibrationsträning kommer att trötta ut dina muskler snabbare och effektivare än när du tränar på ett stabilt underlag. Detta gör att du kommer att nå dina viktminskningsmål betydligt snabbare och med kortare träningspass.